loading...
وبسایت کمک درسی شهید بهشتی ناحیه 2 ساری
admin بازدید : 872 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (3)

مایکل فارادی‏ (۲۲سپتامبر ۱۷۹۱ - ۲۲اوت ۱۸۶۷) دانشمندی (فیزیکدان و شیمیدان ) انگلیسی کهبا زمینه‌های الکترومغناطیس و الکتروشیمی مرتبط بود و یک حکیم مادی بود. وی چراغ بونزنرا ابداع کرد.

admin بازدید : 412 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

جان چارلز پولانی (J.C.Polanyi) سال 1929 از پدر و مادری مجارستانی در برلین متولد شد. در سال 1933 تمام خانواده به انگلستان، جایی که جان به تحصیلاتش پرداخت مهاجرت کردند. تحصیلات دانشگاهی وی در دانشگاه منچستر صورت گرفت. پولانی در سال 1949 به درجه کارشناسی ارشد و در سال 1952 به درجه دکترا رسید. او از 1952 تا 1954 در آزمایشگاه های انجمن ملی تحقیق کانادا در اوتاوا و سپس تا سال 1956 به عنوان همکار تحقیق در دانشگاه پرینستون فعالیت کرد. در سال 1956 جان پولانی به عنوان مربی در دانشگاه تورنتو استخدام شد، جایی که وی از 1957 تا 1960 به عنوان استادیار از 1960 تا 1962 دانشیار و از 1960 تاکنون به عنوان پروفسور حضوری دائمی داشت...

 

متن کامل در ادامه مطلب ....

admin بازدید : 299 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

ادوین آلدرین در ژوئیه ۱۹۳۰ در منچستر، در ایالات نیوجرسیایالات متحده آمریکا متولد میشود. ادوین آلدرین دومین نفریبود که تا این تاریخ قدم بر ماه میگذاشت... .

 

 

متن کامل در ادمه مطلب...

admin بازدید : 733 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)


رابرت هوک در خانواده ای روحانی در دهکده فرش واتر در ساحل جنوبی انگلستان و در سال 1635 چشم به جهان گشود کودکی ضعیف و نحیف بود که دچار سوء تغذیه نیز بود و شب هنگام خواب دچار کابوسهای وحشتناکی می شد علاوه بر این گرفتار سردرد مزمن و زشتی قیافه بود. چون پدرش درگذشت راه لندن را در پیش گرفت و در آغاز نزد نقاشی به شاگردی پرداخت اما بوی رنگها بر سردردش می افزود لذا آنجا را ترک کرد و وارد مدرسه وست مینستر گشت در آنجا نشان داد که بچه خارق العاده ای است و در سال 1653 در سن 18 سالگی وارد دانشگاه آکسفورد شد در آن هنگام به حکاکی روی چوب و خواندن آواز اشتغال می ورزید و از این راه پولی به دست می آورد چندی نگذشت که استعداد او در مکانیک برای جامعه علمی آنجا که تامس ویلیس و رابرت بویل از جمله اعضای آن بودند، آشکار شد هوک مدتی دستیار هر یک از آن دو نفر بود هنگامی که قانون بویل طرح ریزی می شد هوک دستیار وی بود مشارکت هوک در آن قانون روشن نیست.



شرح کامل بیوگرافی در ادامه مطلب...

admin بازدید : 636 پنجشنبه 23 آبان 1392 نظرات (0)

پرفسور لطفیزاده در سال 1300 هجری شمسی در شهر باکو، دیده به جهان گشود. مادرش یک پزشک آذری و پدرش یک روزنامه ‌نگار ایرانی بود. سال‌های کودکی را در زادگاه خود گذراند. اما در ده سالگی، هنگامی که استالین، فرمان عمومی کردن زمین‌هایکشاورزی در سراسر اتحاد جماهیر شوروی سابق را صادر کرد، وضع زندگی خانوادگی آنان رو به وخامت گذاشت. به ناچار، به همراه خانواده به سرزمین پدری، ایران، مهاجرت کرد و در تهران به تحصیل زبان انگلیسی و دیگر معلومات ابتدایی پرداخت. لطفی‌زاده سپس وارد دبیرستان البرز تهران شد و تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رساند.


!شرح کامل بیوگرافی در ادامه مطلب... !

admin بازدید : 331 پنجشنبه 23 آبان 1392 نظرات (0)

ادوین آلدرین در ژوئیه ۱۹۳۰ در منچستر، در ایالات نیوجرسیایالات متحده آمریکا متولد میشود. ادوین آلدرین دومین نفریبود که تا این تاریخ قدم بر ماه میگذاشت. 


شرح کامل بیوگرافی در ادامه مطلب...

admin بازدید : 393 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

استیون پاول جابز ( Steven Paul Jobs)‏ (زادهٔ ۲۴ فوریهٔ ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکو — درگذشتهٔ ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در پالوآلتو) کارآفرین،مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. در سال ۱۹۷۶، جابز ۲۱ ساله به همراه دوستش استیو وزنیاک ۲۶ ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت و پس از آن در سال ۱۹۷۷ اپل II را راهی بازار کرد. در سال ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک کرد و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. از مهمترین محصولات شرکت نکست می‌توان به نکست کامپیوتر اشاره کرد که اولین مرورگر وب بر روی آن ساخته‌شد. در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی آی‌پاد در سال ۲۰۰۱، پرده‌برداری از آی‌تیونزاستور در سال ۲۰۰۳، معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ و آی‌پد در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد. جابز در سال ۱۹۸۶ یک گروه گرافیکی (که توسط جابز پیکسار نامیده‌شد) را از بخش گرافیک کامپیوتر لوکاس فیلم خرید. این شرکت توانست فیلم‌های پویانمایی موفقی بسازد. در سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی، شرکت پیکسار را خرید. پس از این معامله جابز به سهام‌دار اصلی والت دیزنی تبدیل شد و به عضویت هیئت مدیرهٔ آن درآمد. در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱ از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شد. استیو جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی ازسرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

 

 

admin بازدید : 425 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

استیون ویلیام هاوکینگ  CH، CBE، FRS، FRSA (زادهٔ ۸ ژانویه ۱۹۴۲) یک فیزیکدان نظری و کیهان‌شناسی بریتانیایی است که کارهای علمی اش سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد. کتاب‌ها و همایش‌هایش او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرده است. در حال حاضر، او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر، یک عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند و در سال ۲۰۰۹ میلادی دریافت کنندهٔ مدال آزادی ریاست جمهوری امریکا است.

استیون هاوکینگ به مدت سی سال دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بوده، از سال ۱۹۷۹ میلادی تا یکم اکتبر ۲۰۰۹. او به خاطر کاری‌هایی که در زمینهٔ کیهان‌شناسی و جاذبه کوانتوم انجام داده است، به ویژه در زمینهٔ سیاه چاله شناخته شده است. او همچنین موفقیتی در کار کردن بر روی موضوعات مشهور به ویژه با بیان کردن نظریه‌های خودش کسب کرد، علاوه بر همه این‌ها کتاب او تاریخچه زمان که با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی ماند باعث شهرتش شد. آخرین کتاب او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید و جنجال زیادی به پا کرد طرح بزرگ نام دارد. این کتاب تنها پس از چند روز به یکی از پرفروش ترین کتابهای آمازون تبدیل شد.

هاوکینگ در 21 سالگی مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک است، وضعیتی که پس از سال‌ها، پیشرفت بیماری در بدنش، او رابه فردی کاملا فلج مبدل نموده است.



استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ در ناسا، ۱۹۹۹ میلادی
متولد ۸ ژانویهٔ ۱۹۴۲ ‏(۷۱ سال)
آکسفورد، انگلستان
محل زندگی پرچم انگلستان انگلستان
ملیت پرچم بریتانیا بریتانیایی
رشته فعالیت ریاضیات کاربردی
فیزیک نظری
کیهان‌شناسی
محل کار دانشگاه کمبریج
موسسه فناوری کالیفرنیا
استاد راهنما دنیس سیاما
دلیل شهرت سیاه چاله
کیهان‌شناسی نظری
جاذبه کوانتوم
تابش هاوکینگ
تأثیرات Dikran Tahta
جوایز جایزه ولف (۱۹۸۸)
مدال شاهزاده آستوریاس (۱۹۸۹)
مدال کاپلی (۲۰۰۶)
مدال آزادی ریاست جمهوری (۲۰۰۹)



admin بازدید : 969 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

ویکتور وازارِلی (۹ آوریل۱۹۰۶ - ۱۵ مارس۱۹۹۷) نقاش، طراح و نویسندهمجارستانی است که او را پدر اُپ آرت (هنر دیدگانی) می‌نامند. وازارلی مبتکر اصلی و یکی از آفرینشگران هنر دیدگانی است. او از هنرمندانی است که بر امکانات کاربردی هنر انتزاعی، تاکید کرده‌اند.

ابتدا درسال ۱۹۲۵ در دانشگاه بوداپست، پزشکی خواند. در سال ۱۹۲۷ درسش را ناتمام رها کرد و در آکادمی هنری بوداپست آموزش دید. از طریق مُهوی ناگ با آثار مالویچ، واسیلی کاندینسکی، گرُپیوس، لوکُربوزیه و پیت موندریان آشنا شد. سخت تحت تاثیر زیبایی‌شناسی کنستروکتیویسم و کارکردگرایی باهاوس قرار گرفت.
در سال ۱۹۳۰ به
پاریس رفت و بعداً تابعیت فرانسوی گرفت. کارش را به عنوان طراح گرافیک شروع کرد. در سال ۱۹۴۴ به نقاشی رو آورد. بعد دست به جستجو و تجربه در زمینه‌های رنگ و خطای دید زد.
با از میان برداشتن مرز نقاشی و
مجسمه‌سازی، مفهوم عام هنر تجسمی دوبُعدی را مطرح کرد و به این نتیجه رسید که هنرمند به مدد امکانات مواد جدید و صنعت نوین می‌تواند طرح خود را برای مصارف مختلف زندگی روزمره، بازتولید و پخش کند.
هدف وازارلی ایجاد ارتعاش در شبکیه چشم تماشاگر است. او برای این کار از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کرد. آثار ابتدایی او شامل طرح‌های خطی سیاه‌وسفید روی کاغذ، ورق شفاف پلاستیک یا شیشه بودند ولی در دهه ۱۹۶۰ شکل‌های
هندسی، مربع، دایره، مثلث، مستطیل و چندوجهی را با بهره‌گیری از اختلاف و تفاوت رنگ‌های درخشان و طبق قواعد ریاضی، طوری سازمان می‌داد که تصوری از جنبش، پیشایندگی و پس‌روندگی را به بیننده القا کنند.

 

 

وازارلی از سال ۱۹۴۷ منحصراً روی هنر کنستروکتیو هندسی کار کرد. او فرم‌های رنگین پیش ساخته‌ای را برای جفت‌کاری‌های مختلف پدید آورد تا به کمک آن‌ها بتواند هنر ارزان و قابل تکثیری را تولید کند. او در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ و در دههٔ ۱۹۶۰ جوایز بین‌المللی متعددی گرفت.
وازارلی همواره تلاش می‌کرد که هنرش برای همه قابل فهم باشد؛ یعنی نیازی نبود که بیننده، معلومات قبلی یا سابقه ذهنی مشخصی داشته باشد، بلکه با دیدن آثار او به سادگی از آن‌ها لذت می‌برد.او در کنار آثاری که خلق می‌کرد، همواره افکار و نظرات‌اش را می‌نوشت و در دسترس همه قرار می‌داد. این متون در نشریات زیادی در امریکا و اروپا چاپ می‌شد. او از سال ۱۹۶۱ بیشتر در جنوب فرانسه می‌زیست و دو موزه در پُروانس به نام او نام‌گذاری شده‌اند.
یک موزه در زادگاه‌اش، شهر «پِچ» مجارستان به نام وازارلی است
.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا این سایت برای شما مفید است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 44
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 48
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 782
  • بازدید ماه : 3,180
  • بازدید سال : 32,796
  • بازدید کلی : 298,425